"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

torsdag 21. august 2008

Babyteppe/vognteppe

Det er ikke mye kortlaging i disse dager, så da viser jeg fram strikketøyet mitt i stedet. ;)
Dette prosjektet tar jeg det rolig med, det har ingen hast. I ledige stunder har jeg det i hendene.

Har forresten fått vite, for ikke lenge siden, at jeg skal bli tante igjen i slutten av mars. Det er så gøy! :o) Denne gangen er det min bror, Lars, som skal bli far, og det for første gang. Camilla som han er sammen med, har allerede to barn. Jeg gleder meg stort!

Fra før har jeg en tanteunge på 3 år, Sander, som min søster Eva og samboeren Morten er foreldre til. Og jeg har tre tanteunger til; Elisabeth på 12, Helene på 10 år og Karoline på 8 år, som min (ste-) søster Christine og hennes eksmann Rune, er foreldre til. Og så har jeg jammen meg enda tre tanteunger til; Markus på 8 år, Jonas på 6 år og Lukas på 4 år. Det siste trekløveret er min (ste-) bror Tommy og hans kone, Ann-Katrin foreldre til.

Min sønn, Hans-Kristian, kunne trengt søsken, blir jeg minnet på, når jeg ramser opp slik som dette!...
-------

No card making these days, but here is my little knitting project; a baby blanket. I have no rush finishing it.

Good news; my brother and his girlfriend are having a baby, March 2009! I will be aunt, again! :)



Nærbilde av mønsteret på babyteppet:

Close-up photo to show the pattern:

En stund siden jeg hadde strikketøyet framme, før i sommer. I løpet av et par gråværsdager strikket jeg mine to aller første par med lester/ullsokker (får legge inn bilder av dem også). Jeg har også strikket en babylue i samme mønster som dette teppet. Det er jo så mye fint og kjekt man kan lage med strikkepinner og garn! :o)
It's been a while since I have done some knitting, but I like it! I did my two first pair of thick woollen socks during some rainy days this summer. I also did a baby cap in the same pattern as this blanket. :o)

2 kommentarer:

Marie sa...

Nyyydelig babyteppe, Hege :-) Minne meg om et eg har ligganes sjøl :-) Heldige baby!!!

Eli Kristin sa...

Ååå så nydelig teppe, du er superdyktig! Alle skulle hatt ei tante som deg, hi-hi!

Kortene dine er lekre, det clear kortet er grådig flott. Du har allerede det lille ekstra der, flott i sin "enkelhet". Flotte detaljer!

God helg!