"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

fredag 22. august 2008

Clear card - mitt første.

I dag har jeg fått laget ett kort; et clear card. Ble så inspirert av Marie sine to flotte kort av denne typen. Jeg har sett kortene hennes IRL, og de er jo finere i virkeligheten enn på bildene. Sånn er det jo alltid. :o) Marie ble inspirert til å begynne å lage clear cards da hun leste en artikkel skrevet av Kristine M. Biseth, inne på Papirgleders kreative sider.

Jeg har valgt å gjøre kortet enkelt, uten så mye stæsj. Det lille ekstra mangler derfor her! ;o)

A quite simple card. My very first clear card!

Stempelet er fra Penny Black og heter "Tulip Jungle". Har malt med distress.

Stamp from Penny Black; "Tulip Jungle". Coloured with Distress.



Innsiden. Jeg vurderte å ha en stemplet tekst inni den øverste scalloped ovalen, men fant ut at jeg ville la den være åpen sånn at man heller kan skrive mer tekst selv.
The inside. I thought about stamping a message/sentiment in the upper scalloped oval, but decided to keep it clean, to leave plenty of room for handwriting.


Baksiden. Her er mitt nye personlige stempel i bruk for første gang.
God helg!
The back. First time use of this personal stamp.
Have a nice weekend!

7 kommentarer:

Camilla sa...

Wooow, dette clearkortet ble skikkelig stilig!!
Ha en knall helg!;)
Klemmer fra Camilla.

Maya sa...

Fyttekatta så lekkert!!
Nydelig og dekorativ kant (hvordan har du fått til den? Saks??)
Lekkert malt motiv og flott satt sammen :)
Synes absolutt ikke det manglet noe jeg ;)

Klemmer fra Maya

CarolinesGlede sa...

OJ OJ OJ.. for et herlig clearcard!! :D dette fikk du jammen til altså! fikk skikkelig lyst til å prøve meg på et sånt! Takk for god inspirasjon :)

VyanMica sa...

nyyyydelig kort!!!!! Elsker det :O) Godt å høre at ryggen din er bra igjen!!!! Ønsker deg en flott og kreativ helg og sender deg en kjempestor klemmmm
VyanMica

Marie sa...

Nydelig kort, Hege :-) Likte så godt kanten du har laget nederst, hva har du brukt på den? Jeg har absolutt lyst til å lage flere, kanskje det får stå på programmet neste gang vi møtes ;-) Klemmer

Marianne sa...

Fantastisk nydelig!!
Det lille ekstra er så absolutt tilstedeværende synes nå jeg. Den nydelige bølgekanten som går igjen i kortet gjorde det så elegant og flott. Blir frista til å prøve clear-card jeg også.
Tusen takk for koselige kommentarer i bloggen min:)

Klem Marianne.

Ingun sa...

Det var eit nydelig kort, enig om at det var veldig fint med den bølgekanten