"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

onsdag 13. august 2008

Enda flere "gamle" kort!

Det er en god stund siden flere av disse ble laget, men jeg viser de nå frem uansett. I påvente av noe nytt! :oD

It's been a while since these cards were made, but I would like to show them to you, anyway. While waiting for something new! :oD

Her har jeg brukt papir fra Foof a la og stempler fra Inkadinkado (teksten) og Papirloftet ( Amor vanner kjærligheten). Cuttlebug blomsterranke, hjerter er punchet ut. Masse Distress Ink, Vintage Photo, langs kanter.

Paper from Foof a la. Stamps from Inkadinkado (text) and Papirloftet. Cuttlebug flowers and heart punch.


Husker ikke hvor disse mønsterarkene er fra. Stempel fra PysselPassion. Bare hjertet på baklomma til jenta er fargelagt, ellers er motivet svampet.

I don't remember the producer names of these papers. Stamp from PysselPassion. Only the heart on the girl's pocket is coloured. The rest of the image I have added some colour, by using a sponge with Distress Ink, Vintage Photo.


Her har jeg brukt samme stempel som på forrige kort, ovenfor. Husker ikke hvor papirene er fra, men blomstene og det lysgrønne blondebåndet kommer iallfall fra Prima.
I've jused the same stamp as in the card above. Don't remember where the papers come from, but the flowers and the light green lace ribbon, are from Prima.


Her er et kort med et stempel jeg er blitt veldig glad i og har brukt mye. Det kommer fra Papirgleder. Har fargelagt med lePlume tusjer og Stickles glitterlim. Her er ellers brukt hvit gel-roll penn, en blomst fra Prima, hjertebrads og bånd med gummitrykk kjøpt hos MesterGrønn. Det røde båndet er noe jeg har hatt liggende i årevis blant sysakene og som jeg nå endelig får brukt! :o)
This beautiful stamp is from Papirgleder. It says: "You are my friend, UNIQUE in every way. Congratulations". I'm very fond of it, and have used it a lot! Coloured with LePlume and Stickles. I have also used a white gel-roll pen, a Prima flower, a heart shaped brad and ribbon.

Dette stempelet er fra Paperbag Studios. Synes de har så mange utrolig flotte stempler! Papirene er fra MME og Pink Paislee + en ukjent produsent..
Stamp from Paperbag Studios. I just love their stamps!! Papers from MME, Pink Paislee and one I don't know the name of..


Dette kortet er vel mer et Valentinskort. Jeg fikk inspirasjon til dette fra et gammelt, engelsk kortlagingsmagasin. Papirer fra Crate Paper. Gullfolien er embosset med gull-embossing oppå et stempel fra Panduro. "Completely Loved" stempelet fra Autumn Leaves er embosset med rødt embossingpulver.
This is more a Valentine card. I got inspiration to make this, through an old card-making magazine. Papers from Crate Paper. Gold embossed gold hearts - used a swirl stamp from Panduro. the "Completely Loved" stamp from Autumn Leaves is embossed red.


Et engle-kort. Stempler fra Toves Design. Fargelagt med kritt, fra Pebbles Inc. Den lysgrønne bakgrunnen er embosset med Cuttlebug.
An angel card. Stamps from Toves Design. Coloured with chalk; from Pebbles Inc. The background is embossed with CB.


Kort til en mann. Jeg har ikke så mange stempler med maskulint preg, egentlig!.. Må sette det på ønskelista! Stempel fra Paperbag Studios. Charmsene er kjøpt hos Papir i hjertet, for lenge siden. Båndet er kjøpt i den nå nedlagte lokale scrappebutikken Pastell. Hjertebradsene har jeg handlet hos Papirgleder.
A card for a man. I don't have many masculine stamps, really!.. The stamp is from Paperbag Studios.


Her er ett til med det flotte UNIK-stempelet fra Papirgleder. Har brukt papirer fra K&Company, sommerfugler fra KarenMarieKlip, microknapper, raindrops (små steiner av glass), blomster fra Prima og litt grønt effekt-/pelsgarn kjøpt hos Heklekroken her i Tromsø. Motivet er fargelagt med LePlume tusjer og Stickles.
Another one with the beautiful UNIQUE friendship stamp from Papirgleder. Papers from K%Company, butterflies from KarenMarieKlip, micro buttons, raindrops, Prima flowers and green fibre. I have coloured with LePlume and Stickles.


Et vårlig/sommerlig kort, laget med Magnolia stempler, malt med Distress. Mønsterark fra Sassafras Lass, Fern punch, liten sommerfugl punch, blomster fra Prima og KaiserCraft, perler fra KaiserCraft, QK fotohjørner og Stickles.
This is made with Magnolia stamps, coloured with Distress. Paper from Sassafras Lass, Fern punch, small butterfly punch, flowers from Prima and KaiserCraft, pearls from KaiserCraft, QK photocorners and Stickles.



Dette kortet ble laget av et Paperbag Studios stempel "May you love..". Det er fargelagt med kritt. Ellers er her jo QK Rev flourish dies, blomster og brads fra div. produsenter og litt grønt pelsgarn. Mønsterarket er ganske skjult under all pynten, men det kommer fra Basic Grey.
This card was made with the Paperbag Studios stamp "May you love..", coloured with chalk. I have also used QK Rev flourish dies, flowers and brads from different producers and some green fibre.


Dette er ett av "Hvis en uldott var en klem, ville jeg sendt/gitt deg en hel sau!"-kortene mine. Dette har magebelte-løsning og kan åpnes. Nydelig mønsterark fra MME. Stempelet er fra Rachelle Anne Miller. Flourish er laget ved hjelp av QK Revolution dies. Primablomster "Hydrangea".
This is one of my "If a little piece of wool was a hug, I'd send/give you a whole sheep!"-cards! Rachelle Anne Miller stamp. Paper from MME. QK flourish. Prima Hydrangea flowers.


Innsiden av kortet, med litt plass på sidene til å skrive en egen liten hilsen. Har fargelagt sauene med LePlume tusjer.
The inside. There is some space for writing, on each side. The sheeps are coloured with LePlume.


Ett til av saue-kortene mine. Dette har innstikks-løsning. Dvs at sauene er stemplet på et inner-kort, med bakside med masse plass for å skrive en egen hilsen. Også her er det brukt mønsterark fra MME. Båndet er kjøpt på Kremmerhuset. Har brukt QK Nesting flowers dies til blomstene på midten.
Another one of my sheep cards. This one has an inner card. Paper from MME. Ribbon bought at a local store. QK nesting flowers dies are used for the flowers.


Inner-kortet. På baksiden er det plenty av plass til å skrive egen hilsen!
The inner-card. The back side holds more than enough space to write your greeting!

That's it, for now! :o)



10 kommentarer:

Charlotte Ravn sa...

Tak for besøget på min blog! Sikke mange flotte kort du laver, her er der jo masse af inspiration at hente :)

Maya sa...

Åhhh så nydelige kort du har laget!
Herlige farger og detaljer :)

Klemmer i hauger fra Maya

Marie sa...

Her var det mye jeg ikke hadde sett før, og de var jo bare helt nyyydelige :-) Og et koselig gjensyn med noen jeg hadde sett tidligere!

Jeg holder på med maler til deg på ovaler nå, så jeg håper de blir godkjent ;-)

Klems :-)

Ingun sa...

Hei nydelege kort du lager, besøk gjerne min blog

Elisabeth Augusta sa...

Tusen takk for hyggelig besøk i bloggen. Skal si du lager mange flotte kort. Jeg driver og pusler litt forsiktig med kortlaging fra tid til annen jeg også, men ikke videre avansert.

Marie sa...

Glede meg tell å male stempel i lag med deg i kveld :-) Marie

Trollkåno sa...

Hei!
Tusen takk for kommentar. Vert so glad, og so finn eg stadig nye der ute i bloggverda.Er imponert over dei fine korta du lagar, sikkert ein super hobby. Har heilt bevisst unngått å prøve kortlaging, er redd eg blir hekta, har so mange hobbyar at eg trur ikkje eg har plass til fleire. Men det ser kjekt ut, må eg sei.
Ha ei fin helg!

LillBlomman sa...

Hej!

Vad kul att di kikade in hos mig så hittade jag ju din blogg också! Tycker att du har en jättehärlig kortstil!! Fick massor av inspiration!! Kram/Klem!!

Paradise sa...

herrejisses va mycket kort du gjort!! Alla är jättefina och välarbetade!!
Älskar dina färgval och dekorationer!! =D
stor kram och tack för dina goa ord inne hos mej! *glad*
kram Petra
http://paradises.blogg.se

LAPPEQURI sa...

Takk for komentaren:-)
Gosh for noen flotte kort du lager.
Vi som syr mye, kan også brodere (stithing)etter stempler og få ideer i scrapb blad. Di sauene var rå lekker
Ha en fin og kreativ uke:-))