"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

søndag 10. august 2008

Flere "gamle" kort.

I dag har jeg fått med meg litt av OL-sendingene på tv'n. Det har jeg gjort mens jeg har både sittet og ligget på sofaen og strikket litt, på et baby-/vognteppe jeg starta på i går. Får bedre til å sitte oppreist, så jeg ser lyst på at "beingrinda" er på plass igjen om ikke altfor lenge!!! :o)))

Her kommer noen "gamle" kort:

Today, I have watched a little TV - from Beijing and the Olympic Games, while knitting on a baby-blanket, - mostly horizontally positioned on the couch. But my back IS better, and I bet it will be all good again, very soon!!! :o)))

Here are some more of my "old" cards:


Bryllupskort. Forelsket meg helt i dette kortformatet da jeg først så et kort av denne typen som Kari Kjærvik Løland hadde laget.

Her har jeg brukt glitterark fra Best Creation: "Vintage, blomster på grønt" (Bestilt hos Papirgleder). Stempler fra Gunns Papirmølle. Blomster, brads og perler fra div. produsenter. Har svampet kantene med Distress Ink i fargen Vintage Photo. Jeg synes dette mønsterarket har så fine grønnfarger!

Framgangsmåten: Lagde en halvsirkel av arket ved å sette passerspissen nederst, på midten av arket. Utnyttet hele bredden av arket. Tegnet også opp og klippet ut innerkortet på samme mønsterark (målte først) og buen til å lime øverst, inni dette lomme-kortet. (Noen har kalt dette et Criss Cross kort, men sidene som brettes inn mot midten, krysser ikke hverandre, slik de gjør på tradisjonelle Criss Cross kort). Denne typen kort kan også lages med åpning i fronten, med et "magebelte"rundt. Magebeltet er da for å for å holde kortet lukket, men kan tas av og settes på igjen.

Wedding card. I fell in love with this type of card, which is a kind of pocket-card, when I first saw one that Kari Kjærvik Løland had made.

The one I have made here, holds a inner-card/tag. You can easily make such a card with a front opening and a belt to slide on/off to keep the card closed, too. The card is really a semi-circle. I cut it out from a 12" x 12" paper, using the whole width of the paper, center in the bottom of the paper (according to the patterned side). The inner card is also curved like the card.

I have used a glittery paper from Best Creation. I love the green colours! Stamps from Gunns Papirmølle. Flowers, brads and pearls from different producers. Inked edges; Distress Ink, Vintage Photo.




Sommerfuglkort 1. Ingen sommer uten sommerfugler! Har brukt mønsterark fra MME og Fancy Pants her. Pluss fra BasicGrey, til blomstene og sommerfuglene.

Butterfly Card 1. No summer without butterflies! Papers are from MME and Fancy Pants. + Basic Grey, for the flowers and the butterflies.



Sommerfuglkort 2. Her har jeg, i tillegg til Bazzill-kartong, brukt QK Revolution sommerfugl, Retro Flower Punch i tre størrelser, Mønsterark fra MME og BasicGrey. Små halvperler fra KaiserCraft. Jeg er så veldig glad i sommerfugler!! :o)
Butterfly card 2. Here, I have used brown Bazzill, papers from MME and BasicGrey, QK Rev. Butterfly dies, Retro Flower punches and pearls from KaiserCraft. I just love butterflies!!




STORT bryllupskort!
Her har jeg laget et kort i stort format! Det måler 17,2 x 30,5 cm, for å være helt nøyaktig. Stempler: Brudeparet og teksten er fra Gunns Papirmølle. Har bare svampet med Distress Ink, Aged Mahogany, rundt disse. Sommerfuglen er fra et Clearstamps-sett fra Inkadinkado. Den er først stemplet med Diamond Glaze på chipboard, deretter har jeg hatt på Sugarcoating glitter fra Doodlebug. Klippet den ut når det hadde tørket. Det store hjertet er tegnet opp på chipboard, klippet ut og "behandlet" med Diamond Glaze og Sugarcoating glitter. Har brukt sandpapir på kantene (også på sommerfuglen) før jeg svampet med Distress; Aged Mahogany. Div. bånd, kroklisser og blonder. Blomsterpynt fra Kremmerhuset. Mønsterarket er et Valentine glitterark fra Best Creation..

BIG Wedding Card! 17,2 x 30,5 cm. Glittery paper from Best Creation. Stamps are from Gunns Papirmølle (wedding couple and text: "May love bloom") and Inkadinkado (the butterfly). The butterfly is stamped with Diamond Glaze on chipboard, cut out and added Sugarcoating glitter from Doodlebug. The same with the heart, except it is not stamped, but just cut out and covered with glitter on top of a thin layer of Diamond Glaze. Flowers, ribbons and lace from local shops.

Ha en fin kveld! I morgen kommer min kjære sønn hjem igjen fra ferie med sin far. Da bærer det på SFO, bare ei uke igjen til skolen starter 18. august. Tida flyr! Og særlig gjør den det når man har det gøy!!! :o)))
Tomorrow my dearest little son (aged 6 now, and 7 October the 5th), gets back from his vacation with his father. I am really looking forward to having him home again!! Can't wait!! :o)
Have fun! :o)))

3 kommentarer:

Maya sa...

Nydelige kort,Hege-Annie :)
Lekre detaljer og herlige farger!

Klem fra Maya

Jannhild sa...

Mange kjempeflotte kort her hos deg!! Kjekt at du har fått deg blogg da!!!

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)

Kommer igjen her jeg ;)

Klem

Kari sa...

Så gøy at du også har laget deg blogg!! Her var det mye flott å se, og så koselig at du har linket til meg ;)

Klem :)