"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

søndag 31. august 2008

Folderkort/mappekort - Folder Card

Jeg studerte utfordring 5 hos "Sukkersøtt" og fant ut at jeg ville prøve meg på den. Jeg likte så godt alle DT bidragene. Utrolig mye flott der!!! :o) Camillas tutorial på folderkort er også kjempemessig! Jeg brukte like godt samme målene som i hennes forevisning, siden det er mitt første kort av denne typen. Utfordringen består i å lage et folderkort, i ens for tiden favorittfarge(r). Jeg har alltid vært glad i blått. Ja, ulike blåtoner. F.eks. blågrønt, lysblått, blågrått, turkis... Jeg går for blått/blågrått/turkis og brunt akkurat nå. Hadde hele tiden i bakhodet at dette kortet skal inneholde frøposer.

A folder card, made for "Sukkersøtt"s challenge 5. Favourite colours at the time are different shades of blue/turquoise and brown. The plan, all the way, was that this folder card is going to carry some small packages containing flower seeds.


Forsiden. Har fargelagt stempelmotivet med Promarkers som jeg fikk låne av en venninne. Stempelet er også hennes. Det er fra Great Canadian ArtStamps. Litt skyggelegging, gjort med distress; Vintage Photo. Papirer fra MME og Fancy Pants. Lukking med knyting i begge sider.
The front. Image coloured with Promarkers. Shadows coloured with distress, Vintage Photo. Papers from MME and Fancy Pants. Tied in both sides, the folder card keeps closed.


Innsiden. Her er et kort for å skrive en hilsen til mottakeren.
The inside. With a card to write a personal message/greeting.


Innsiden, detalj.
The inside, a detail.


Baksiden. Håndlaget av..
The back. Handmade by...

Håper helga har vært fin, så langt og at resten av søndagen også blir det! :o)
I hope your weekend has been good, this far, and that the rest of this Sunday will be, too! :o)

10 kommentarer:

Bente sa...

Skikkelig lekkert mappekort!!! Likte fargene du bruker!

Marie sa...

Spennende kort!!! Likte spesielt godt mappen inni hvor man kan legge en liten overraskelse f.eks :-) Morsomt å prøve nye ting, ja! Klm

Turid Mari sa...

Nyydelig kort, Hege :)
Det der stempelet va jo bare såå søtt :)

Maya sa...

Nyyydelig,Hege-Annie!
Lekre detaljer,nydelig motiv,som du har fargelagt så lekkert!

Takk for att du deltar,
klem fra Maya

ANGELO sa...

Dette også er helt nydelig! Jøss, du har vært skikkelig produktiv siden fredag! Jeg har nesten ikke gjort noe som helst, jeg :(

Kristin :)

Hanne sa...

Det er jo så nydelig vakkert, dette også! Du verden, så flink du har vært! Lekre farger og detaljer, med så "nuskåt" stempel!

Takk for at du bidrar i Sukkersøtt sine utfordringer!
Klem fra Hanne:)

Joanna sa...

Åhhhhh for et nydelig kort:)Fargene er aldeles lekre og stempelet så utrolig søtt. Ideen med frøposene må jeg merke meg for kommende vår, fin måte å spre litt blomsterglede på;)


Klem fra Joanna

Kathy sa...

What a wonderful idea to use with this type of card!! I love the colors you have used and even the inside is gorgeous!! :)Kathy

milli sa...

Detter var et nydelig mappekort!
Liker fargene du har brukt veldig godt, kjempefint stempel og masse fine detaljer!

Klem
Camilla

Anita Hagen sa...

Hei Hege-Annie. Fant kortet ditt via Sukkersött og jeg må bare ta av meg hatten for dette flotte kunstverket. NYDELIG! Så gjennomført og lekkert at det er en fryd for øyet.

ha en fin høstkveld videre!

Klem fra Anita