"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

mandag 17. november 2008

Sukkersøtt utfordring #16 - Sukkersøtt Challenge #16

Her er to bidrag fra meg til Sukkersøtts utfordring #16: noe søtt! Jeg har laget, fra grunnen, en hjerteformet sjokoladebeholder/boks. Og jeg har pyntet en sjokoladeeske man får kjøpt i butikken med hjerteformede melkesjokolader inni. Jeg hadde ikke noe søtt og godt for hånden akkurat nå, til å putte oppi den tomme boksen. Men den skal fylles med sjokolade av ett eller annet slag. :o)

Here are my two chocolate boxes for Sukkersøtt's Challenge #16: something sweet! (Meaning that we must create a card, box, etc., - something that we can fill with sweets, candies or chocolate). I have made the heart shaped cylinder box all by myself. The other one is a chocolate box that I have bought and then decorated. It's filled with heart shaped milk chocolates. I haven't got any candy at hand at the moment, so the empty box will be filled up with chocolate when I have done some shopping! :o)

Ideen til denne boksen fikk jeg da jeg var innom Beccas blogg. Hun lager de nydeligste ting!! Det er verdt å besøke henne. Jeg håper hun kan inspirere deg også! :o) Hun viser oss i et innlegg hvordan hun lager sylinderformede beholdere av store, tomme båndspoler! Meget kreativt!


I got the idea for this goodie holder while looking into Becca's blog. She amazes me with all her beautiful creations - it's worthwhile stopping by her! I hope she will inspire you, too! :o) In a post she shows us how to make spool cap goodie holders! So very creative!

Her har jeg tatt av lokket. "God jul" stempelet er fra Kreativ Hobby.

Here, I have opened the box. Sentiment stamp from Kreativ Hobby. It says: "Merry Christmas"


Nærbilde. Charmsene har teksten "Made with love". Fås kjøpt hos Unik Hobby.

Close up. The charms say "Made with love". You can buy them at Unik Hobby.


Den andre siden.

The other side.


Her har vi den dekorerte sjokoladeesken. Papiret er fra Kaisercraft. Samme tekststempel fra Kreativ Hobby som på den hjerteformede boksen.

Here's the decorated chocolate box. Design paper from Kaisercraft. Same sentiment stamp as on the heart shaped goodie holder.

Fra siden, så vi ser at det er en boks! ;o)

From the side, so that we actually can see that this is a box! ;o)

28 kommentarer:

Lene Aase sa...

Guriland så utrolig lekkert, ble helt stum eg ;)

Klem fra Lene:)

Marianne sa...

Du ligger ikke på latsida du!!!
Fantastisk nydelig arbeid! Den sløyfa på hjertelokket var lekker!!

Marianne:)

Anne Bente sa...

åhhhh,,,, så nydelige bidrag

Maya sa...

For ett vannvittig fantastiskt bidrag!
Du er bare rååå,altså!
Nyydelig hjerteboks og melkehjerteboks!
Lekre detaljer og nyydelige farger!
Takk for at du deltar,
klemmer fra Maya :)

Nina sa...

Å du hildrande du, så utrolig flotte begge bidragene dine er. Jeg har kikket og kikket, og kikket igjen og ser meg liksom aldri mett :)

Gro sa...

Så flotte ting du har laget! Hjerteboksen ble min favoritt da, rålekker!!!

Åsa/asamia sa...

Underbart fina!!

Kirsten sa...

Så fantastisk nyyyydelig, Hege-Annie!! Så herlig papir og pynt du har brukt!
Av en eller annen grunn var du falt ut av blogglista mi, men nå fant jeg deg endelig igjen... :)

Ha en fin dag!
Klem fra Kirsten

angeljakki sa...

Wow these are stunning, really love the style vintage and elegant

Nunne sa...

Noe så fint... og så mange fine ting du har laga! Jeg blir helt stum! Og så er du nordlending, det er jo enda artigere :))

Må innom deg siden! Klem fra Nunne

Bente sa...

Oioioi!! Den hjerteboksen din var rålekker!!!

Sivic sa...

Takk for koselige hilsener i bloggen min : )
Utrolig mye fint du har lagt ut i bloggen din !!
Nydelig bidrag til sukkersøtt, og det blå engle kortet nedenfor var skikkelig lekkert!!
Ha en fin dag videre og lykke til med utfordringen på Kreativ hobby!!

Anita Hagen sa...

Å fy fader, dette var helt rått. Helt enig Maya, for et fantastisk bidrag!!!!!

Du, her
er et tips til hvordan man lager metallkortene. Har også lagt en link i selve innlegget i bloggen min.

Ha en super kveld videre!

Klem fra Anita

Sue at Stampndaly sa...

Very beautiful

Minelly sa...

heisann:)
takk for helsningen,utrolig koselig av deg..jeg visste ikke at jeg hadde vunnet før jeg kom i bloggen min og kikka!har aldri vunnet noe før,så nå ble jeg stolt:))

Og du,FOR noen lekre ting du lager,jeg fikk skikkelig julestemning av å se på dem.og guri jeg hadde blitt glad for å få noe sånt.
*du e så flink att*

klems

Desiree sa...

Åj så nydelige de var!! Fantastisk flott laget! Ser at du også blir inspirert av Becca, hun er bare helt utrolig!!

Ha en finfin onsdag!

Klem fra Desiree

Turid Mari sa...

Herlige boksa du har laga!!
Så fint me clear :)
Lykke til :

Berit sa...

Utrolig lekre bokser!!

Marie sa...

Nå har du overgått deg selv, Hege! Virkelig flotte gaveesker!!! Skjønner ikke at du har tid til sånt, eksamenstid og alt ;-) Hvordan gikk det på eksamen i dag forresten? Her i huset går det mest i sykdom for tiden, og på søndag er det Brage sin første bursdag :-) Så det er hektiske dager! Stor julestemning-klem :-)

L.Nielsen sa...

oh this is absolutely stunning!!! You have done beautiful work here. I don't think I could even attempt something like this!

hugs

Lynda =)

Turid Mari sa...

Tuusen takk før det, snuppa :)
Håpe du også får tid til å kose dæ litt i tida før jul!! Te tross før eksamen og masse jobb! Før mæ har æ enda et par uke før det tar av på jobb, så æ må bare komme mæ i gang me julekort produksjonen! Ska jo på treff te grovfjorden i helga, så håpe på å få laga litt da :) Glede mæ, og grue mæ litt.. Før da ville jentn at æ skulle holde distress kurs før de, å det e litt skummelt kjenne æ ;)
Ellers skjer det masse spennanes framover før mæ på "scrappefronten", men meir om det etterhvert! :) Kjenne at æ kose mæ meir og meir me denna hobbyen!! :)
Ska knø mæ te å få sendt dæ litt pine-greine i mårra!! ;)

Skikkelig kosehelg før han da me både konsert og sjakk :) Så gøy!!
Du får ha ei super helg og kose dæ masse ilag me guttn din!!

Go klem te dæ!!!

Inger Marie sa...

Wow så lekkert :)
Så lekkert dekorert, helt fantastisk.

Ha en flott helg
God klem

Anesha sa...

Stunning!!! Love the papers you used.

Anesha sa...

Stunning!!! Love the papers you used.

Tiets sa...

what a gorgeous creations you have made!

Camilla sa...

OMG så lekkert!!!! Helt fantastisk flott Hege!:)
Håper du har en fin kveld:)
Klemmer fra Camilla.

Inger sa...

WOW så lekker!!!
Helt fantastisk arbeid!

Ha en fin søndag :)

eba sa...

WOW! Den hjerteboksen var NYDELIG! Så gjennomført og flott! Wow.