"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

søndag 7. desember 2008

Adventskalender - Advent calendar

Kalenderen sett ovenfra. Seen from above.

Her er min versjon av fyrstikkeske-adventskalenderen. Siden jeg har med et Kreativ Hobby tekststempel her, blir dette bidrag 16 til Kreativ Hobby sin julekortutfordring.

Jeg har brukt samme Melissa Frances papir her som på konfektesken i forrige blogginnlegg,i tillegg til et ark fra MME. Ellers er her stempler fra Papirgleder (snøkrystall), Magnolia (grantrær og gutten på kjelken), Inkadinkado (snøkrystaller), Motivet (gatelykt), Stempelglede (engel) og Panduro (tallene).

Sølvblomsten på toppen er kjøpt hos Åhlens, englevingene er fra Melissa Frances, det lysblå båndet med hjerter husker jeg ikke hvor jeg har kjøpt.., glitrende snøkrystall under englevinger og pynt på toppen, er kjøpt på nille. Crackle paint på skuffene. jeg har laget røffe kanter på papiret, med min edge scraper! :)


My version of the matchbox Advent calendar. Entry 16 to Kreativ Hobby's Christmas challenge. The text stamp is from KH design.

I have used the same DP from Melissa Frances as in yesterday's blog post in addition to a DP from MME. Here are stamps from Magnolia, Papirgleder, Inkadinkado, Motivet, KH design, Stempelglede and Panduro.

The silver flower is bought at Åhlens, the wings are from Melissa Frances. I can't remember where I bought the ribbon with hearts.. Snowflake bought at nille. Crackle paint on the drawers. Edge scraper.
:)

Skuffene er lette å åpne. Jeg valgte en løsning der jeg har punchet ut sirkler som jeg har brettet i to, stemplet nummer på, inket kanten og limt halve sirkelen fast til innsiden av skuffen.
The drawers are easily opened. I chose to punch circles, stamp numbers on them, ink the edges and glue half of the circle inside the drawer.

Luke 1-6. Drawers 1 to 6.

Nærbilde. Her er myyye glitter! Close up. Glitter details.

Luke 7-12. Drawers 7 to 12.

Nærbilde. Tekststempel fra KH Design. Mye glitter på teksten! Close up. The text stamp is from KH Design. Sparkling text!

Luke 13-18. Drawers 13 to 18.

Luke 19-24. Engelen er del av et stempel fra Stempelglede. Jeg har klippet bort den rammen som var rundt og teksten som var med på motivet.
Drawers 19 to 24. The angel is part of a stamp from Stempelglede. I have removed a frame and some text.

12 kommentarer:

Ingun sa...

Nydelig stikkekalender, kjempelurt å ha skoffene på den måten.
mange fine detaljer. God beskrivelse av alle detaljene.

Ha ein god søndagskveld.

Camilla sa...

Ojojoj!! Så flott!! Så mange lekre detaljer på alle sidene, og skuffene hadde en ny vri som jeg ikke har sett tidligere.
Du er en kunstner!!
Klemmer fra Camilla.

Yvonne sa...

Wow! Denne var virkelig lekker! Nydelig!
Yvonne.

Karilla sin hobbyblogg sa...

Den kalenderen var berre LEKKER!
Stilig vri på skuffene.
Ha en fin uke!

Inger Marie sa...

Så nydelig denne ble. Masse herlige detaljer.
Du er kjempe flink!!
God klem

L.Nielsen sa...

OH WOW - WOW - WOW Hege.... WOW!!!
I can't say anything else right now... What a Fantastic thing you have done here. WOW I just can't believe what I just saw! The Advent calendar box is absolutely STUNNING... That must have taken days... You are just so talented!
Hugs
Lynda =)

Maya sa...

Nyydelig julekalender,Hege-Annie!
Lekre farger og pynten på oversiden var bare råååflott!!
Lekkert!!
Ha ei fortsatt flotters uke,klem fra Maya :)

Marianne sa...

Åhh, denne kalenderen var helt praktfull!!
Og åpne-løsningen var kjempesmart. Den tror jeg at jeg må låne hvis jeg går løs på en kalender til...men det blir ikke i år!

Ha en fortsatt fin førjulstid.
Klemmer fra Marianne:)

Aina sa...

Aldeles nydelig!
Ta en tur innom bloggen min, der ligger det en award og venter på deg. :)

Elizabeth sa...

Det her må være den nydeligste julekalenderen eg nokken gang har sett :D Så utrolig fint med trær på sida med masse glitter på!! <3 God jul til deg og dine :)

idaws sa...

Kjæmpeflott adventskalender. æ har åsså laga en sånn, men har ikkje fått lagt ut bilde enda ;)
idag kom pakken :) tusen takk for alt sammen, d va kjæmpeflott :) å overraskelsen va kjæmpeflott :D

Camilla sa...

Så utrolig flott adventskalender!! Nydelig, og det første dorullkjernekortet spesielt var kjempesøtt, veldig fine farger. Godt jobba med 20 julekortutfordringa, he he;)