"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

fredag 13. mars 2009

Sukkersøtt #31

Et kort til Sukkersøtt #31 - rykende ferskt, like før fristen går ut! Jeg klarte ikke ligge unna den herlige skissen som var oppgaven denne gangen! :) WoJ stempel fra vårkolleksjonen 2009. Mønsterark fra Basic Grey. Grungeboard swirl fra Tim Holtz, blomster fra Petaloo (som jeg har fått av bloggvenninne Caroline), div. blomster fra Prima, små metallskilt fra Making Memories (Noteworthy), bordpunch fra Fiskars og rød bling fra Kaisercraft. Jeg har fargelagt med Promarkers. Langs kanter har jeg brukt Cat's Eye puter i fargene "Cocoa" og "Dune". Jeg tror kortet ble til på rundt en halv time! Rekordfart, til meg å være!.. Må skynde meg inn og linke! ;) Ha ei riktig god helg!

A card for Sukkersøtt #31. I couldn't resist the great sketch in this week's challenge! I have used: stamp from WoJ spring collection 2009, coloured with Promarkers. DPs from Basic Grey. Grungeboard swirl from Tim Holtz. Petaloo flowers ( I got them from my blog friend Caroline). Flowers from Prima. Small metal signs from Making Memories (Noteworthy). Red rhinestones from Kaisercraft. Border punch from Fiskars. Cat's Eye Fluid chalks in the colours "Cocoa" and "Dune". I made this card in quite a hurry, in about half an hour it was finished!.. Have a nice weekend! :)

Et nærbilde. ~ Close up photo.

Her er skissen:
Here's the sketch:


Ser at jeg i farta glemte å ha farge på blomstene jenta holder i hendene *LOL* - men det er nå ordnet og jeg har duttet på både lys grønt og fargen GOLD med Promarkers. ;)

I discovered that I, in my hurry, forgot to colour the flowers she is holding in her hands!.. My oh my!... *LOL* It's been taken care of now - I've added both light green and the colour GOLD with Promarkers. ;)

8 kommentarer:

Marianne sa...

Så nydelig Sukkersøttbidrag i siste liten!!!:)
Det blå kortet var også utrolig lekkert!

Håper du har det bra, og at du får en kjempeflott helg!!
Klemmer fra Marianne:)

Kristine sa...

Hei Hege-Annie!
Tusen takk for søt kommentar på bloggen min.
Når det gjelder Pro Markers, så gjør jeg slik for å få fine overganger mellom farger:
- Jeg bruker ikke blender, den syns jeg også ødelegger så masse.
Hvis du ser på Geisha stempelet på håret, så bruker jeg disse fargene; Umber, Burnt Sienna og Cocoa. Først fargelegger jeg hele håret med cocoa(den lyseste). Så bruker jeg Umber(den aller mørkeste) der jeg vil ha mest skygger. Så bruker jeg Burnt Sienna og jobber over Umber. Spesielt i overgangene bruker jeg små sirkelbevegelser en god stund. Dette gjør at overgangen forsvinner og de glir finere i hverandre. Jeg bruker ikke Burnt Sienna overalt. Der hvor jeg vil ha det lysest, lar jeg være å bruke den. Til slutt gær jeg over igjen med cocoa overalt og bruker også den i sirkelbevegelser der jeg vil ha myke overganger.

Så trikset er rett og slett å bruke små sirkelbevegelser en god stund på overgangene. Til slutt vil du da se at alt flyter finere i hverandre og du ser ikke overgangene.

Lykke til!! Og spør meg gjerne hvis du lurer på noe mer.

God helg og klem fra Kristine

Hanne sa...

Så flott at du rakk det da, Hege-Annie! Dette kortet var så flott, likte den løsningen din med blomstene ;) Ein ska itj læt 'n Opprådd ta sæ!

God lørdag!
Klem fra Hanne:)

May-Bente sa...

Kortet ditt var kjempe flott, beklager at jeg ikke har fått kommentert det enda. Men bedre sent enn aldri.

Ha en flott lørdag!!

Sissen sa...

Aldeles nydelig kort, så fine farger..

Camilla sa...

Stilig kort, kjempefine farger! Likte også den skissa veldig godt. Var ikke akkurat tidlig ute jeg heller, som vanlig, he he.
Ja, vi gleder oss til Scraporama!

God helg!

Kim Piggott sa...

Oh your card is so very beautiful!
Love your image and your paper and detail are so very lovely!
hugs
kim x

Bente sa...

Så flott kort på så kort tid! Imponert jeg:=)