"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

søndag 26. april 2009

2 konvoluttkort til konfirmasjon. DT kort for Forsbakk's Ting & Tang

Her er mitt aller første konvoluttkort! Kjempegøy å lage disse! :) DT kort for Forsbakk's Ting & Tang, både dette konfirmasjonskortet og konfirmasjonskortet med rosa farger litt lenger ned i dette innlegget.

Here's my very first envelope card! Fun to make these! :) DT cards for Forsbakk's Ting & Tang, both this and the other envelope card with pink colours - a little further down in this blog post.

Innsiden. Jeg har brukt helt supre tekststempler fra Kort og Godt på dette første kortet.

The inside. These sentiment stamps from Kort og Godt are great! (The front: "To the confirmand", Insides: "Welcome to the adult world" and "It's your day today - congratulations").

Mønsterarkene kommer fra Prima og Papirdesign. Har brukt min Martha Stewart punch "Doily Lace" flittig, til å lage papirblonder.

The Design Papers are from Prima and Papirdesign. I have used my Martha Stewart punch "Doily Lace" here.

Liker dette mønsterarket fra Papirdesign! Her står det skrevet "konfirmant" med sånn flott skrift, over hele arket. :)

I really like this DP from Papirdesign! :)

Her er vi kommet til skrivefeltet i kortet. Jeg har svampet med Vintage Photo Distress Ink rundt et hjerte i papir. Synes det ga en fin effekt, som står til resten av kortet.

Now, here's space for a personal greeting. I placed a paper heart and used a sponge with Vintage Photo Distress Ink to get it like this.

Pengegaven er litt gjemt. Jeg har brukt magneter, som er skjult bak papiret, til denne åpne- og lukkemekanismen. Jeg har sydd fast en remse med tykk transparent, som holder pengegaven på plass. Tekststempelet her er fra Stempelglede. :)

The gift is hidden. Magnetic snaps are glued behind the papers and function as the "lock". I have sewn a bit of acetate to the paper, so that it will keep the money in place. Sentiment stamp from Stempelglede: "Magic is to believe in yourself. If you do that, you can make anything happen. J.W. von Goethe". :)

Baksiden, med mitt personlige stempel.

The back, with my personalized stamp.

******************************************************

Konvoluttkort nummer 2. Papirer fra Papirdesign og Melissa Frances. Stempler fra samme stempelprodusenter som på kortet over. Og her har jeg for første gang brukt mine nyinnkjøpte Spellbinders dies! Gøy! :)

Envelope card no 2. DPs from Melissa Frances and Papirdesign. Same stamp producers as mentioned above. And - I have used my new Spellbinders dies for the first time! Fun! :)

Innsiden.
The inside.

Glad for å ha fått meg Spellbinders dies. Føler at jeg gikk rundt ganske lenge og ønsket meg noen!..

Happy to be owner of some Spellbinders dies - at last!..

Her er en liten lomme for å ha pengegaven oppi.

Here's a little pocket, for the money gift.

Baksiden. Har bevisst valgt å ikke dekke til mønsterarkene med en kartong eller et mønsterpapir som ville gitt mer helhet her.

The back.

Beklager manglende bilderedigering - hadde ikke tid til det!..
Sorry, I didn't take time to edit the photos!..


******************************************************

Eksamenene mine nærmer seg med stormskritt, så jeg kan ikke love at jeg kommer til å være så aktiv å kommentere rundt omkring på andres blogger i tida framover!.. Takk for hyggelige kommentarer dere legger igjen her inne hos meg! Ønsker dere alle ei fin ny uke, når det er mandag i morgen! ta vare på dere selv og de dere er glade i!
Klem, Hege

My exams are coming up soon, so I can't promise I will be such an active blog commentator for the next weeks!.. Have to focus on my studies! Thank you for the nice comments you leave me. I really appreciate it! I wish you all a wonderful week, with Monday tomorrow! take care of yourselves and your loved ones!!
Hugs, Hege

19 kommentarer:

Solveig sa...

Så nydelige!!!
Ha en fin kveld!

Inger Marie sa...

Konvolutt kortene er rå lekre Hege :)
Så nydelige og forseggjort med lekre detaljer :)
Flinka!!
Håper du har hatt en flott helg, at du har hatt tid til å kose deg innimellom lesing.
Ha en fin kveld
God klem

Meretekj sa...

Hei,og takk for koselig kommentar i bloggen min.
Dette var nydelige konvoluttkort.
Jeg har bestilt mine roser her:
http://www.wildorchidcrafts.com/epages/Store3_Shop2280.sf
Er veldig fornøyd-ha en fin kveld.

Kort og Søm sa...

Hei,
de konvolutt kortenen var bare kjempe flotte!
Lykke til med eksamens lesing,
hilsen Fredrikke :o)

Kim Piggott sa...

Wow!!!
Hege these are just stunningly beautiful!
Such gorgeous papers and your detail is wonderful!
Really loved drooling over these Hege.
Good luck with your studies!
hugs
kim x

Lisa Lectura Creations sa...

Hi Hege! Beautiful envelope cards! Love the vintage look. My favorite is the first one. So so pretty! I love spellbinders too. Have a wonderful week!

Hugs,
Lisa :)

Lisbeth sa...

Å så nydelige kort, du er virkelig flink!!!
Klem

Aina sa...

Så nyyyydelige! Du er virkelig flink :O)

Merethe sa...

Heisann;-)
Utrolig flotte kort du har laget. Så artig med lommene til pengene, skikkelig flott;-)

May-Bente sa...

Jeg tror jeg har kjørt opp og ned tasten i 10 minutter nå,klarer ikke å se meg mett nok. Ååå Sååå fantastisk flotte de var.
Elsker papirene du har brukt. Jeg har det ene med grå roser på men er ikke det grått på baksiden?? Har du brukt et annet ark, og bare klippet det til så det passer?? Jeg er blond; husk det
* latterbrøl*
De to andre mønsterpapirene på det siste innlegget ditt. Bare måååå jeg ha. * ler* Huff ja... jeg er håpløs hektet:=)

Klem:))

Beata Ewa sa...

Så nydelige de var!! Lekre detaljer!!

Lykke til med eksamenslesing!

Hildegunn sa...

Så utrolig flotte kort du har laget!
Jeg fikk masse tips av deg der ja!

Ønsker deg en flott dag!

Penny Duncan Creations sa...

OMG!!!!! A VERY BEAUTIFUL card!!!!! I absolutely love it!!!

Ingun sa...

Nydelige kort

Gry-Heidi sa...

Disse var bare rålekre altså!!! Papirene er skjønne, og så har du så mange supre detaljer! Likte veldig godt det "svampete hjerte" :) Kjempefin effekt!

Klem, Gry-Heidi

Camilla sa...

Disse konvoluttkortene er kjempefine:) Jeg har link til Scraptoppen rett over blogglista mi... Men har ikke helt oversikt over hvordan det der fungerer og om jeg har gjort det rett, he he;) Burde vel kanskje ha en beskjed der også...

Catta sa...

Tack snälla för den fina kommentaren inne hos mig:) *glad*

Vilka otroligt söta kuvert du har gjort! Verkligen superfina!

Må väl!

Catta/eldhexan

Camilla sa...

Ja, vi prøver igjen, ser ut til at vi ses på søndag da:)Bare si ifra hvis det er noen stempel eller noe jeg skal ta med som du vil låne;)

Maya sa...

Fyfaderulland,Hege!! *Dåne*
Noe så vakkert,utrolig lekre konvoluttkort!!
Og pengelommen på det første var bare så stilig!!
Flinka :)

Go`klem fra Maya