"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

torsdag 22. oktober 2009

Julekort - Christmas card

På tide å komme i gang med årets julekort! For meg iallfall!! Nå dufter det deilig av kanel her, da jeg måtte kutte litt av kanelstangen brukt på dette kortet, for å få en mer riktig lengde på den i forhold til hvordan jeg ville ha det. Dette er et DT kort laget for Forsbakk's Ting & Tang.

Jeg har brukt følgende, som du finner i Cesilie Forsbakks nettbutikk: Ark fra Papirdesign "Karens Jul", Stempel "God Jul" fra Kreativ Hobby, Spellbinders dies "Create A Flake 1", perlehjerter fra Kort og Godt, Perler fra Kaisercraft, hyssing og kanelstang. :) Dessuten har jeg brukt gamle boksider fra ei bok kjøpt i en lokal butikk. Scallop rammen er kuttet med Silhouette-maskinen. Jeg har vært ivrig med å sverte kanter med Distress fra Ranger, i fargen Vintage Photo. Kristtornbladene er tegnet opp på gamle boksider og klippet ut.

A DT Christmas card, made for Forsbakk's Ting & Tang. It smells good here - I had to cut off a piece of the cinnamon stick used on this card - and the aroma hangs in the air still! :) DP from Norwegian Papirdesign "Karens Jul". Spellbinders dies "Create A Flake 1", pearl hearts from Kort og Godt, stamp "God Jul" (Merry Christmas) from Kreativ Hobby, pearls from Kaisercraft - you can find it all in Cesilie Forsbakk's webshop! The old bookpages is from a book I bought in a local book shop. The scalloped frame is cut with the Silhouette machine.

Nærbilde. Liker dette stempelet fra Kreativ Hobby så godt. :)
- Close-up. I love this sentiment stamp! :)

6 kommentarer:

Yvonne sa...

Så nydelig julekort, Hege! Til å få riktig julestemning av. For en flott detalj med den kanelstangen:)
Klem, Yvonne.

Pia sa...

kanon rålækkert kort sååå lækre farver

Angella sa...

Nyyydelig Hege Annie... :)
Det er så lenge mellom hver gang du er her inne syns jeg:(

klem fra Meg:)

Kort og Søm sa...

Dette var et nydelig kort!!
Ha en god helg,
klem :o)

Lisbeth sa...

HUM, det lukter nok like godt som det ser ut,nyyyydelig!!!
Likte godt måten du har stemplet og klipt ut "God Jul" på,stilig!
Er det lov å stjele ideen?
Ha en fantastisk helg.
Klem:)

Elsa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.