"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

søndag 24. januar 2010

Livstegn! :)

Her kommer et lite livstegn fra meg! Jeg har vært opptatt den siste uka og føler meg litt sliten nå...! Derfor har det ikke blitt gjort noe som helst på hobbyfronten. Den siste uka har også gått med til å se film under Tromsø Internasjonale Film Festival 2010. En filmfestival som har 20 års jubileum i år. :)




Så langt har jeg fått sett følgende filmer: "Before Tomorrow", "Waban-Aki: People from where the sun rises", "Sensommerlunsj i Roma", "Fish Tank", "Til siste åndedrag", "The Peddler", Doc1: "Dikter langs en fjord - Portrett av dikteren Helge Stangnes" + "Å puste ut musikk". I dag står tre nye filmer på dagsordenen: "Alle andre", "The Road" og "The House of Branching Love". :)

Hvis du vil lese mer om Tromsø Internasjonale Film Festival (TIFF) kan du gå til hjemmesiden deres her: tiff.no. Om jeg skal anbefale noen av filmene jeg har sett til nå, vil jeg spesielt dra frem "Before Tomorrow". Jeg ble så rørt av denne historien og av musikken i filmen. Sangen "Why must we die?" av Kate og Anna McGarrigle er virkelig fin! Du finner en omtale av denne filmen på engelsk, gjort av New York Times, her. "Sensommerlunsj i Roma" er også verdt å få med seg - en varm og koselig film! Alle filmene jeg har sett har gjort inntrykk, og alle er fine, hver på sitt vis!!! :)

Jeg vil tipse om en ny utfordringsblogg mens jeg husker det: Nordsalten Hobbyklubb.

Ha en fin søndag videre!!! :)

*********************************************

Hi! Just wanted to tell that I've been really busy lately. This week I have also seen many films at Tromsø International Film Festival 2010 - a festival that celebrates its 20th anniversary this year. Go here to read more about this film festival (TIFF): tiff.no. 


I have seen the following films: "Before Tomorrow", "Waban-Aki: People from where the sun rises", "Pranzo di Ferragosto", "Fish Tank", "Á bout de souffle", "The Peddler", Doc1: "Poems along a fjord" - A portrait of Helge Stangnes + "Breathing music". All good films, each in its own way! :)


Today there are three more films, for me: "Alle Anderen", "The Road" and "The House of Branching Love". I'm looking forward to them all! :) 


Have a good Sunday!!! :)

3 kommentarer:

Kim Piggott sa...

Oh wow!
Sounds brilliant!
hugs
kim x

Stempelguri sa...

Så deilig å kunne gå på kino og se så masse filmer!!
Husker ikke sist jeg var på kino, jeg, hihi, så det må jeg nok skjerpe meg på, og gjøre noe med!!
Ha en fin uke :D
klem, C

Kort og Søm sa...

Ja, det var mange filmer!
Jeg kan heller ikke huske sist jeg var på kino... jo, foresten..det var Max manus filmen!

Det er ikke alltid at tiden strekker til til alt man vil gjøre!
Ha en fin kveld,
klem Fredrikke :o)