"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

tirsdag 26. januar 2010

Staffelikort - Easel card

Jeg har laget mitt første staffeli-kort i dag. Det var gøy! :) Dette er et DT kort for Forsbakks Ting & Tang - et skikkelig JENTETE kort, med alt det rosa. Høy hæl gjør at man fint kan gi dette til en voksen dame, som liker rosa! ;)  Hadde jeg hatt et tekststempel med "You Rock!" skulle jeg stemplet det på dette kortet, men det har jeg altså ikke - på det nåværende tidspunkt... Tar gjerne imot tips om hvor jeg evt. kan få tak i et slikt tekststempel! :)

I made my first Easel card today. It was fun! :) This is a DT card for Forsbakk's Ting & Tang, and not for a boy or a man -  no doubt about about that! ;) If I had a sentiment stamp that says "You Rock!", I would definitely have used it on this card. But I don't have such a stamp... If you know where I can get one, don't be afraid to tell me! I would love to have one! :)


Her er kortet stående. Det er stort og måler 21,5 x 22,5 cm. Jeg har brukt et stilig rosa og sort mønsterark, med sorte fløyels-/veloureffekter,  fra Creative Imaginations (arket heter i nettbutikken "Sommerfugler, rosa/sort") og et sort ark med flotte fløyels-/veloureffekter (dette arket heter i nettbutikken "Fløyelsblomst"). Perler fra Kaisercraft. Jeg har svampet kantene med Distress Ink, Black Soot og rufset dem til med en negl.

Here's the card, standing. Measures 21,5 x 22, 5 cm. I have used these two DPs (these names are what they are called in Cesilie's web shop): "Sommerfugl, rosa/sort" and "Fløyelsblomst". The cool pink and black paper is from Creative Imaginations. The other one I don't know the producer name of.. Both papers have lovely black velvet details. I have sponged the edges with Distress Ink, Black Soot and used my nail to scrape the edges. 

**************************************

Vi har et vindfullt vær, med regn her i Tromsø, akkurat nå. Stormen Ask har meldt sin ankomst. Det er bare å holde seg innendørs og håpe at det blir likar i morra! Jeg vil gjerne ha mer solskinn! Ha en fin kveld! :)

It's really windy and rainy weather here in Tromsø right now. It's the storm they have named Ask that says hello to us. I wish you a pleasant evening - it's for sure good to stay indoors here with us! I hope it will be better and maybe sunny tomorrow! :)

7 kommentarer:

Turid sa...

Så kult det var! Har akkurat fått prøvd meg på denne bretteteknikken jeg også! Blir flere av den sorten!
Takk for titten i bloggen din igjen! Håper du får en fin kveld, selv om det blir vindfullt!

Hilsen Turid :)

Kim Piggott sa...

Wow!
This is so fabulous!
hugs
kim x

inger synnøve sa...

wow så kult:) tusen takk for din deldakelse i bloggen min.

jeg legger deg til i listen min for her var der mye flott:)

Gry-Heidi sa...

Skikkelig kult, og arkene var nydelige ! ...og jeg er helt enig, det er kjempeartig å lage disse staffeli-kortene:o)

Får håpe uværet roer seg litt hos dere i løpet av natta.

Klem, Gry-Heidi :)

Cathrine sa...

Utrolig lekkert kort! De easel kortene er så tøffe!!

og for en flott bakgrunnssang du har på bloggen din!

Ha en fin kveld/dag videre! Klemmer fra Cathrine =) <3

Tessa sa...

tøft kort :)

Kort og Søm sa...

Kjempe fint!! :o)

Ønsker deg en riktig god helg!!
Klem Fredrikke :o)