"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

tirsdag 2. februar 2010

DT gavepose, vennskapstema - og et DT bryllupskort

 
Her er en DT gavepose med vennskapstema, laget for Forsbakk's Ting & Tang. Jeg fikk vært litt kreativ og laget både denne og DT bryllupskortet litt lenger ned i dette innlegget, i går kveld. 
***
Here's a DT gift bag, friendship theme, made for Forsbakk's Ting & Tang. Further down in this blog post you'll find a DT wedding card, too. I made these two yesterday evening. 

 
Dette nydelige motivet er nok en gang et vintage bilde fra et vintageark designet av Gudrun Loennecken. Disse populære arkene finnes i flere utgaver/temaer og med maange flotte motiver! :)
***
This beautiful vintage picture is from one of the vintage sheets designed by Gudrun Loennecken. In the webshop you can find many different vintage sheets with different themes and many gorgeous pics! :)

Her er posen sett litt fra siden. Stempel fra Stempelglede. Jeg har stemplet med det to ganger; sirkelen i midten er klippet ut av det ene motivet og montert oppå  det andre med 3D puter. Blomster i beige og gammelrosa, pluss blomster i krem med beige midtparti, er fra Storyteller. Pyntebær i fargen krem og blondebånd, er fra Kort og Godt. Rosa ribbon roses. Mønsterark "Blanche" fra Melissa Frances (bak bildet). Jeg har brukt tre ulike farger Bazzill kartong. Derav er den ene av typen kraft-kartong; den er brukt på det panelet som har utstanset Martha Stewart hjertebord.
***
The stamp on the front is from Stempelglede. (Translated: "My friend"). Different flowers from Storyteller. Cream coloured berries for decoration and lace ribbon from Kort og Godt. Pink ribbon roses. Design Paper "Blanche" from Melissa Frances. I have used 3 colours of Bazzill. Martha Stewart heart punched border.

 
I åpningen har jeg laget et skrivefelt for en personlig hilsen. 
Tekststempel fra Stempelglede. Melissa Frances mønsterark "Blanche".
***
Place for writing a little personal greeting. Another sentiment stamp from Stempelglede. 
("Friendship is life's poetry").

 
Her er gaveposen sett fra andre siden. Nok et stempel fra Stempelglede, og et fra Ladybug and Friends.
Jeg har sydd med symaskin på begge panelene, foran og bak på posen, før jeg limte posen fast. 
***
The other side of the gift bag. A third Stempelglede sentiment stamp. ("Friendship makes the soul blossom"). The sentiment on top is from Ladybug and Friends. ("To fantastic you, from grateful me"). I have used my sewing machine on this.

Nærbilde av Ladybug and Friends teksten som er stemplet på kraft-kartong. Her er rufsete kanter og jeg har brukt mye Distress Ink, i fargen Vintage Photo.  
***
Close-up. I have used a lot of Distress Ink, Vintage Photo on the edges and have also distressed the edges with the tip of my nail after I glued the papers on. 

******* ♥ ♥ ♥ *******

Så, over til bryllupskortet, som ble slik:
***
Then, the wedding card:

Dette kortet er også laget med stempler fra Stempelglede og Ladybug and Friends. Det er en symaskin-søm langs kanten av papirene på forsiden. Her er brukt kremfarget Bazzill og en bit av  mønsterarket "Blanche" fra Melissa Frances. Dette mønsterarket går fint til arbeider i vintage stil.
***
This wedding card is made with three different Stempelglede stamps and some corner and edge stamps from Ladybug and Friends. I have used my sewing machine here, too - and a piece of the DP "Blanche" from Melissa Frances.

Det rosa hjertet er montert oppå den brune bakgrunnen med 3D puter.
***
There are dimensionals behind the pink heart and behind the heart background.

♥ ♥ ♥

Innsiden. Sommerfugl swirl-stempelet er fra Stempelglede, kant- og hjørnestemplene fra Ladybug and Friends. Jeg har brukt Martha Stewart hjertepuncher også her.
***
The inside. Click to enlarge photos.

♥ ♥ ♥

Ha nok ei flott uke! Her må jeg pleie meg selv med halstabletter, blant annet, da jeg i går morges våkna opp med halsonde som har blitt litt verre.. Stemmen er dårlig, så jeg får unngå å synge i dag! ;) Ta vare på dere selv og de dere er glade i!!!
 ***
 Have a good week! I woke up with a sore throat yesterday morning and I'm sorry to say that it has worsened.. So I'll go on with with Repsils and such. My voice doesn't carry very well,- I guess I just have to avoid singing now! ;) Take care of yourselves and the ones you love!!!

♥ ♥ ♥

20 kommentarer:

HEIMLAGA sa...

Oi! wow! du imponerer stadig :D Den gaveposen var smashing, og kortet likeså :O)))) Elsker brunt. Må være min farge. Håper du får en nydelig vintertirsdag ♥ klemm smiil og solskinn fra Mica i bergen

Anne Kristine sa...

Oh...my...så lekker gavepose!!!
Nydelig gjennomført og så flott pyntet!
klem Anne

Inger Marie sa...

Å så lekker gavepose og bryllupskort vennen :)
Har litt dårlig sammvittighet overfor deg, MEN jeg har noe her som venter på å bli potet til deg :)
Jeg er bare så utrolig treg...
Ha en fin dag!
God klem

soltroll sa...

FOr ett lekkert bryllups sett..... Skillekig nydelig! Du er dyktig.
Ha en finfin dag.
Hilsen Merete

Hege-Annie Simonsen sa...

Takk, takk! :)
Soltroll: det er ikke et bryllupssett, da posen har vennskapstema. Men med bryllupsstempler på gaveposen kunne den gått sammen med kortet - det er jo samme stilen og ark/kartong på begge. Ha en fin ettermiddag og kveld! *klem*

Nina sa...

Wow! Gaveposen er bare super lekker og bryllupskortet er nydelig!

May-Bente sa...

Å herlighet å lekkert, både posen og kortet...Nydelige detaljer!!!
Brunt er virkelig en flott farge:=)

Klem:))

Kim Piggott sa...

Wow!
I am so in love with your stunning creations Hege!
Beautiful work!
hugs
kim x

Britt-Inger sa...

Så otroligt vackra ting.. Allt är så rikt på detaljer, nyanserna underbara....Makalöst!!!
Kramar, Britt-Inger.

Meretekj sa...

Nydelig kort og pose du har laget.
Fargen var også kjempefin.

Turid sa...

Så lekker gavepose og alldeles lekkert kort du har laga.... Mangler virkelig superlativer her...!
Takk for titten i bloggen din igjen, og for at du deler og inspirerer!

Hilsen Turid :)

salige lavendel sa...

Du og du så flink du er, det var vakre og detaljerte kort!

LiveArt sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
LiveArt sa...

Hei :)

Jeg prøver igjen :) takker så mye for at du stakk innom bloggen min. Jeg har tatt meg tid til å se meg litt rundt i dag og du er bare sååå utrolig flink til det du gjør!! Fantastiske kort og kreasjoner!!

Klem,
Linda

Cathrine sa...

Utrolig flott!♥

Pia sa...

woooow so smuk pose og lækkert kort

salige lavendel sa...

Hei igjen, og takk for besøket. Ja, jeg bruker Photoshop når jeg designer dem. Der er mulighetene nesten ubegrenset... :)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.