"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

lørdag 6. mars 2010

For a girl confirmand, DT card

De siste dagene har det lavet ned en del snø her i Tromsø. Det er ikke så kaldt som det var for halvannen uke siden og til i morgen har det meldt varmegrader og regn!... Vel, vi får nå se!... Nå som vi er inne i mars måned, lengter jeg i alle fall mer etter vår! :) Men det er nå enda en stund til, her nord!!.. Påsken er ei fin tid, så det er noe å se fram til, på veien fram mot våren i full blomst! Med våren er det tid for å tenke på konfirmasjoner, og jeg har laget et konfirmasjonskort til jente. Dette er et DT kort for Forsbakk's Ting & Tang.

It's been snowing the past days here inTromsø. It's not so cold anymore and the forecast even says rain for tomorrow, Sunday!.. We'll see about that!... With March month, I long for spring! :) But we have to be patient here, up north. I look forward to Easter, before spring in full bloom! With spring, there are confirmands. I have made a card for a girl confirmand this time. A DT card for Forsbakk's Ting & Tang.

***

Dette konfirmasjonskortet er et lite brettekort, som måler ca. 10x10 cm.
Jeg har brukt stempler fra Ladybug and Friends og Stempelglede, 
når vi ser bort fra mitt personlige stempel på baksiden.
Mønsterarket er en rest jeg hadde. Papiret er fra Creative Imaginations.
Jeg har brukt Spellbinders dies til formen på kortet, foran og bak.

The card is about 10x10 cm. 
I've used stamps from Ladybug and Friends and Stempelglede 
+ one of my personalized stamps on the back.
The DP is from Creative Imaginations.
I've used Spellbinders for the front and back panels.

Innsiden. Småblomstrete ark fra Papirdesign.
Hjertestempler fra Stempelglede, resten 
er fra et stempelsett fra Ladybug and Friends. 

Inside. DP from Papirdesign.
Stempelglede heart stamps and Ladybug and Friends sentiments and butterfly stamps.

***

Det er første gang jeg har et SVART hjerte på et kort! Det føles litt skummelt - iallfall på et konfirmasjonskort!... Hva mener dere?.. Mulig jeg bytter det ut med en mørk rosa farge i morgen. Jeg ble visst ikke helt fornøyd med fargen der.. Begynte å reflektere litt over det, etterpå.
Midt i den kreative prosessen føltes det veldig greit og fargemessig er det jo flott, synes jeg... Men så var det om det passer seg helt?!.. Det begynte å skurre litt her, hos meg, på grunn av det. Så, senere i dag dras det samme hjertestempelet fram på nytt, sammen med mørk rosa blekk! :)
(Jeg våkna for tidlig her i dag, klokka er nå bare 6 om morgenen!)

It's the first time ever I've put a BLACK heart on a card! And it doesn't feel right, I must admit that! Not on a card for a confirmand! Or what do YOU think?.. In my creative process, making this card it was nice like  this, according to the colours. But afterwards, when I'd finished, I reflected over this.. 
I've planned changing the black heart into a dark pink one instead, later today. 
(I woke up too early today, it's only 6 am here, right now!)


Her er plass til pengegave, samt skrivefelt.
You can put a money gift and write a personal greeting in here.


Her ser man lett brettemåten på denne typen kort.
This is how to fold the card.

Baksiden. 
Dette personlige stempelet passet godt inn her.
The back, with a very suitable personalized stamp.
It matches the Ladybug and Friends butterflies very well.

***

Ha en riktig god lørdag og ei flott helg! 
Tusen hjertelig takk til dere som har sendt gratulasjoner i anledning min 36-års dag!
Så koselig! :)

Have a nice Saturday and a great weekend!
Thank you so much to those who have sent congratulations my way, for my 36th Birthday!
That's sweet of you! :)


11 kommentarer:

soltroll sa...

Hei på deg morgefugl!!
Veldig flott kort. Jeg synes det var stilfullt med svart hjerte . Passet veldig godt inn i kortet.
Artig brette teknikk. Har planer om å prøve meg på ett slikt jeg også. Ting tar bare litt tid.. c",)
Gratulerer med overstått bursdag...
Klem fra Merete

Nina sa...

Åh, så utrolig lekkert kort *dååån* Og du ikke bytt ut det svarte hjertet, det ble knall bra syns jeg!!

Ha en strålende lørdag :)
Klem fra Nina

Knerten sa...

Så nydelig kort; herlig bretteteknikk ! Så lenge hjertet ikke er kullsvart, men med litt spill, syns jeg det passet veldig fint inn. Reagerte ikke på det før jeg så hva du hadde skrevet.. Lykke til hva enn du velger, Hege ! .. og gratulerer så masse med vel overstått fødselsdag !

Ingun sa...

Nydelig kort, mange flotte detaljer.
Du er ei god inspirasjonskjelde.
God Helg.
Klem frå meg til deg.

Tonje - fantorangen sa...

Knallstilig bretteteknikk! Den må jeg absolutt teste ut selv ;)
Synes det ble fint med det svarte hjertet jeg - litt mer rocka og tøft. Kjenner på meg selv at mange av de kortene jeg lager ofte blir litt sukkersøte, med mye blomster og blonder. Det er jo fint det, men det passer kanskje ikke til alle mottakere? :) Det hadde vært morsomt å se hvordan det ble med andre farger også - så jeg håper du legger ut bilder dersom du prøver det ;)

Ønsker deg ei riktig fin helg!
Klem fra Tonje :) :)

Hege-Annie Simonsen sa...

Tusen takk for så koselige, søte tilbakemeldinger! :D
Har ikke bestemt meg helt selv for om jeg skal endre eller ikke, på fargen på hjertet - etter at jeg fikk sånne positive tilbakemeldinger fra dere på hvordan det er, synes jeg jo ikke det er så ille. Det er nettopp slik Knerten sier, jeg tenkte; siden hjertet ikke er kullsort, går det på en måte an! Det står jo i stil til resten av kortet, liksom! :)

Her er det kakebaking på gang, så kortet blir nok ikke endret med det første, uansett!... Ingen hast. Det har det derimot med kakene - apeelsinkake med sjokoladebiter ferdig, sjokoladekake likeså, mokka-sukkerbrødbunnen står i ovnen og neste deretter er banan-kakebunnen. Puh! Jeg koser meg i dag! Og ute skinner sola! :D
Ha en knall dag videre!

Tusen takk, nok en gang, for de hyggelige tilbakemeldingene jeg får fra dere! Og takk for bursdags-vel overstått-ønsker! STOR klem :D

tone sa...

Hei! her var det masse fint å se på,mye inspirasjon å se her:-) syntes hjerte skulle være slik det er,så ikke at det var svart.syntes det var kjempefint og en artig bretteteknikk.
Legger meg til som følger og håper at du tar deg en tur innom min nyoppretta blogg.
klem Tone.
Gratulerer så mye med vel overstått dag.

Gry-Beate sa...

Så nydelig et brette kort, vanvittig mange flotte detaljer!!
Flott med de svarte hjertene, passer jo kjempe bra!!!

;0)Gry-Beate

Kort og Søm sa...

Jeg syns det var veldig fint, er inni en periode der jeg liker godt svart på kortene...*smiler*..
Ha en fin søndag,
klem Fredrikke :o)

Norske Scrappere sa...

Lekkert ;o)

Du har en fin og inspirerende blogg.

Klem Jeanette

Anette sa...

Lekkert kort!! Herlige farger og stilig bretting!
Takk for at du deltar på candyen min ;)