"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

mandag 29. mars 2010

Påskeegg, vintage stil ~ Easter egg, vintage style :)



Jeg har dekorert mitt aller første påskeegg i vintage stil! :)
Jeg har sett andre dekorere egg i denne stilen - og har blitt inspirert!

I've decorated my very first, vintage style, Easter egg! :)
I've seen others do this - and got inspired!


Jeg har brukt gamle boksider, fra en bok datert 1905.
Vintagebildet har jeg skrevet ut fra nett.

I've used pages from an old book, from year 1905.
I found the vintage picture on the internet.



Jeg har også brukt diverse blonder og bånd, en fjær, halvperler og en fin metallcharm; et kors, kjøpt hos kuttut.com . De har massevis av flotte charms å velge i, til en ok pris! :)

Here's ribbon/laces, a feather, pearls and a lovely metal charm cross, bought at  kuttut.com. :)



Dette vintagebildet er så fint og jeg synes det godt kunne passe på mitt aller første dekorerte påskeegg i vintage stil!

I love this vintage picture and thought it would look good on my very first decorated vintage style Easter egg!



Sett fra siden. Om du klikker på bildet kan du se det fine, lille korset litt bedre.
Dette dekorerte påskeegget måler 16 cm.

From the side. Click photo for a closer look at the cross charm.
Size of the egg: about 16 cm.



Så, noen bilder i et annet lys. Her er det brukt blitz.

Photos taken in another light.



Jeg håper mitt påskeegg falt i smak hos deg og ønsker deg en fin påske! :)

I hope you liked my decorated egg and wish you a Happy Easter! :)

***

Mitt påskeegg deltar i følgende utfordringer:

I've entered my easter egg into these challenges:










***
Jeg har notert meg at jeg har passert 40.000 treff på min blogg og vil komme med en liten blog candy i den anledning, sånn etter hvert! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og for at du besøker min blogg! Det setter jeg stor pris på! :) Det er ikke alltid jeg er like flink å kommentere tilbake, til alle som legger igjen spor etter seg her, men jeg prøver så godt jeg kan! Jeg føler jeg havner litt i tidsklemma innimellom! ..

Ha en nydelig dag!

I have passed 40.000 hits on my blog and will be back with a little blog candy soon! .. Thank you so much for all comments and for visiting my blog! I really appreciate it! 

Have a wonderful day!


38 kommentarer:

Sivic sa...

Påskeegget ble nydelig!!
Ønsker deg en fin påske!!

Wenche sa...

Så nydelig påsekeegg!! Helt supert med bildet og den blonderammen rundt!
Nå skal jeg lage et påskeegg jeg òg.

Ønsker deg en riktig fin påske.

Klem Wenche :0)

Cheryl sa...

wow this is really beautiful such stunning work thanks for joining us at creative inspirations this week hugs cheryl xxx

Hilde Heimdal sa...

wooow det var utrolig nydelig det egget ja !! :))

papirdilla sa...

Helt nydelig ble dette egget! Et av de flotteste jeg har sett:) Skikkelig nydelig vintage-stil.

En riktig god påske til deg:)

Klem,
Hanne

Kort og Søm sa...

Helt nydelig!! :o)

God påske,
klem Fredrikke :o)

Gry-Beate sa...

Dette ble vanvittig fint!!! Nydelig dekorert!!!

;0)Gry-Beate

Turid sa...

Alldeles nyyydelig pynta påskeegg!
Jeg har en plan om å på prøvd et jeg også før påsken er forbi :)
Takk for titten og inspirasjon!
Ønsker deg en riktig god påske!
Klem Turid

Stempelguri sa...

Så nyyydelig egg :) Lekkert med et sånt egg til pynt i påsken!! Hadde håpet jeg skulle få tid til et sånt..vi får se! Men, her er nydelig påskevær i alle fall!! (er noe på tur i posten til deg, hvis du er hjemme og kan ta en tur på postkontoret før påske ;)Kos deg og håper dere også har nydelig påskevær!! Klem, Cesilie

Sol sa...

Dette Påske egget er bare helt nydelig! Herlige fargetoner og helt lekkert! Nydelig pyntet! God Påske til deg også! :)

Marie sa...

Wow, det må jeg si - fantastisk flott påskeegg!!! Lykke til, håper du går av med seier'n i en av utfordringene :-) Klem

Britt-Inger sa...

Tack för din rara kommentar, det värmer sååå ;)
Så sagolikt vackert ägg..WOW..
Måste kanske köpa några ägg och altra det hela och se hur det går. Har aldrig gjort det förrut ;)
Ha en skön påsk, du med, med de dina.
Kramar.

Pia sa...

super rålækkert æg så smukt pyntet med fine blonder og nydeligt motiv. Du må have en god påske.
knus Pia

Meretekj sa...

Nydelig påskeegg du har dekorert:)
Lekkert pynta og flotte farger.
Klem

Heges lille hobbyverden sa...

Hei!

Det var et nydelig påskeegg!! Så utrolig flott med blonderammen rundt det herlige bildet!!

Tusen takk for at du deltar i candyen min! Dine tall er notert- lykke til!!

Håper du får en fin påske!!

Klem Hege

Nina sa...

Åhh, woaw!! Så fantastisk vakkert egg ♥♥♥ Nydelige farger og detaljer *sukk*

Kathy sa...

What a lovely Egg. Thanks for joining in with
The Daring Cardmakers

Eiglas sa...

Exquisite work!
Thank you for coming over to C.R.A.F.T to play this week!
Hugs,
Eiglas
x

Kim Piggott sa...

Oh wow!
This is utterly beautiful Hege!
hugs
kim x

May-Bente sa...

Egget ditt ble helt nydelig!!
ønsker deg en flott påske, klem fra meg:=)

Meretekj sa...

Jeg har noe til deg i bloggen min:)

Lynda sa...

Fabulous egg! Thanks for joining in with Daring Cardmakers.

Lynda xxx

Pink lady sa...

Nydelig vintage påskeegg!
Lekkert med det brede blondebåndet og flott bilde. Charms korset passer jo bare perfekt til:-)

Riktig god påske til deg.
Klem Laila.

Sheryl K sa...

Absolutely gorgeous egg!! Thanks for playing along at Paper Popsicles!!

Lora Oliver sa...

This is absolutely beautiful!!! Thank you for sharing your creative genius with us at Paper Popsicles.

Queenie sa...

Hi Hege
Totally stunning work so beautiful!!!
Thank you for joining us over at Creative Inspirations and good luck.
Hugs
Tracy
xxx

b1te sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
b1te sa...

Får se om det blir rett nå, hihi! Nydelig egg! Har et sånt hjemme som IKKE er pynta, men det får bli en annen gang, for nå stikker jeg snart til fjells:) God påske til deg! Klem fra Bente

Chelsea sa...

Wow! I'm in love with this beautiful egg! So vintage and elegant! Simply amazing! ~Chelsea

Julie sa...

Fantastic! Thanks for joining us at C.R.A.F.T. this week.
Julie x

Trimgym sa...

Lovely card, thank you for joining us at the Easter Challenge at CRAFT Challenge.

Jo and Tigerlover.

Amy sa...

This is BEAUTIFUL!! Thanks for playing at paper popsicles with us :-)

Marit sa...

Åh - dette var et nydelig egg. Skikkelig gjennomført med stilg pynt og fin bakgrunn.
Det ligger en liten hilsen til deg i bloggen min!
God påske1
Klem fra Marit

Cathrine sa...

Åh, så utrolig vakkert!♥♥
God påske:)
Hilsen Cathrine

Eli Kristin sa...

For et utrolig nydelig påskeegg du har laget - og like så med de flotte kortene under her! :D Lekkert!

Det konfirmasjonskortet var grådig stilig også, kanskje det kan bli liftet en gang i disse konfirmasjonstider som nærmer seg? :)

Ønsker deg ei fortsatt fin påske!

Gerdien sa...

What a greate egg,i like it verry muth.
proviciat
gerdien

En smule kreativ sa...

For et fint påskeegg! virkelig inspirasjonsrikt! :)

Monica :) sa...

For et nydelig påskeegg! :)
Skulle ønske jeg var like flink som deg til å dekorere påskeegg! :) Du er kjempeflink! :D

Ha en fin dag videre og ha en nydelig påske! :)