"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

lørdag 3. april 2010

En kurv fylt med påskegodt

 Her er en brettet kurv, laget av et mønsterark fra My Mind's Eye, etter Mariannes oppskrift på denne typen brettet kurv av papir/kartong. En forskjell fra hennes mal/tutorial, er at jeg har satt hank på kurven. En hank som er forsterket slik at den er i tre lag kartong for å være god å holde i når man løfter kurven. Jeg fylte like godt noe påskegodt oppi kurven, da den var ferdig! Nam-nam! :)

Here's a basket I've made from Marianne's recipe on this type of basket. It's really easy to make! A difference from her recipe, is that I've added a handle/ paper strap. The strap is reinforced - there are three layers of thick DP and Bazzill. It's good to hold when you lift the basket. I filled my basket with some Easter chocolate. Yum-yum! :)


Vi har strålende solskinnsvær, også i dag, som dere kan se! B-)
Synes det gjorde seg å ta bilde av kurven tom, stående i solskinnet fra vinduet mitt.

We have lovely, sunshiny weather today, as you can see!
I took some photos of the basket empty, too - standing in the sunshine coming in my window.



Hanken er limt på med et sterkt lim og jeg brukte klesklyper til å holde sammen bretten, til limet hadde tørket.
Jeg brukte mye lim mellom lagene, så det tok litt tid! Det går an å feste hanken på andre måter også - det er bare å være kreativ! :) 

The paper strap is glued on with a strong glue and I used (clothes) pegs to keep the papers together while I waited for the glue to dry. It took a while, because I had plenty of glue between the layers!
You can attach the paper strap in other ways, too - just be creative! :)

Jeg deltar i disse utfordringene med min kurv:
I've entered my basket into the following challenges:


***

Ha en fortsatt fin påskeaften!
Have a great Easter Eve!

17 kommentarer:

Nina sa...

Åhhh, kurven er jo bare såååå lekker *dååån* Og nydelige papir du har brukt!!

Ha en fortsatt fin påske :)
Klem fra Nina.

Debs sa...

So cute thanks for sharing it with us at Papertake Weekly this week.
Take care
Debs xx

bojose sa...

Så nydelig kurven di ble og så flott med hanken.

Anne Bente sa...

åh..... for en super smuk påskekurv

100000 taK FOR AT DU DELTAGER PÅ kORT o mANIAS UDFORDRING.

Merethe sa...

Så lekker kurv;-) Så riktig så delikat ut med alt det snopet oppi også;-) Tror jeg må prøve jeg og;-)
Ha en flott påske

Benedicte sa...

så nydelig kurv du har laget, og så lurt å sette på hank.
takk for at du deltar på Kort o mania
klem fra Benedicte

Hildegunn sa...

knallflott! Herlige farger du har brukt! Supert med hank, det savnet jeg på min første kurv, men det blir nok flere etterhvert!

Ønskre deg en fin kveld!
Klem

Hildegunn sa...

knallflott! Herlige farger du har brukt! Supert med hank, det savnet jeg på min første kurv, men det blir nok flere etterhvert!

Ønskre deg en fin kveld!
Klem

bestevenn sa...

Nydelig påskekurv du har laget. Fint med lure løsninger, slik som hanken din. Tusen takk for at du deltar på utfordringen på Kort o Mania.

Wenche sa...

Så nydelig kurven ble med hank!!! Den gjorde seg virkelig.

Klem Wenche

Hobby Paleis sa...

Hi this is very cute. Beautiful colors too. Nice and soft. Thanks for joining the papertake weekly

Hugs Renate - GDT Papertake Weekly

Eiglas sa...

Wonderful project Hege-Annie!
Thank you for coming over to play at Colour Create this week!
Hugs,
Eiglas (GDT)
x

Aud Kirsten sa...

Wow, nyyydelig kurv i herlige farger! Tusen takk for at du deltar på Kort O Mania´s utfordring:o)

Jeanette sa...

Så herlig kurv du har laget. Flott og gjennomført. :) Takk for at du deltar hos Kort O Mania. Klem.

linsal sa...

Helt fantastisk flott kurv!
tusen takk for at du deltar på kort o mania sin utfordring ;D
klem fra Linda

Bea sa...

Kjempefin kurv, og det var jo helt perfekt med hank på den :o)

Filharmonica sa...

Denne var skikkelig flott, artig bretteteknikk :-) Tusen takk for at du deltar i utfordringen til Kort o Mania!