"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

fredag 21. januar 2011

Seam binding ribbon

God dag! I går kveld gikk jeg i gang med å prøve ut farging av det nyinnkjøpte båndet mitt; Hug Snug seam binding ribbon, som ankom hele veien fra USA for et par dager siden. Her på kjøkkenbenken ser du resultatet. Jeg har farget med Glimmer Mist i ulike farger. Båndet jeg har brukt her, har i utgangspunktet fargen Chalk White. 

Jeg klippet opp bånd i passe lengder for prøvefarging, startet opp med fargen pearl (hvit) før jeg hadde på andre farger. Den krinklete efekten er oppnådd ved at jeg klemte sammen båndet til en liten ball mens det var vått, puttet det nedi det ene hjørnet på en plastpose og lukket posen tett ved å vri den rett over der båndet lå. Jeg lot dette ligge over natten. Da jeg tok båndet ut av posene i morges, var de fremdeles fuktige og jeg tørket de med varmepistol før jeg tok disse bildene.

Hi! Yesterday I hand dyed some of my Hug Snug seam binding ribbon. The ribbon is Chalk White and I have dyed it with Glimmer Mists. My first attempt and I'm very pleased. Will have to try this out with Distress Re-Inkers too! I need some mini misters first. 

Nærbilde.
Close-up. 

***
God fredag!
Happy Friday!

15 kommentarer:

mettepip sa...

Oj, så flotte båndene dine ble Hege-Annie! Lekre farger! Dette var jammen fristende å prøve;)
Ønsker deg en fin og kreativ helg!
klem fra
Mette

Debbi sa...

It came out so nice! That is a great idea. Thanks for sharing it!
*smiles*
debbi

Anne Bente sa...

wawwww rålækre de bånd der.

god fredag

klemmmm

bojose sa...

Så fine bånd, spennende med noe nytt :)
god helg

Cor* sa...

Oh wow Hege this is beautiful! I HAVE to get some of that seam binding. It's all the rage! Do u wnat my address so you can send me some?> LOL JOKING of course!

Sol sa...

Det ble jo Virkelig Flotte farger!! Så skikkelig artig ut også!!! Spennende å farge selv! Ender ofte opp med å lage mange småting. Som aldri blir til noe kort..
Anng. Scrapp med Hjertet i Tromsø... Så vet jeg ikke om jeg har anleding.. Tror kanskje jeg er bortreist da... Men blir gjerne med om jeg får anledning!! :o) Hadde vært artig å treffes!! :o)

Stampersue sa...

I love this idea - it worked so well. I'm going to have to try this.

Stampersue
X

Linda Coughlin, the funkie junkie sa...

Great to see you got some of the seam binding, Hege! Isn't it fun to dye? I have such a blast dying it to match whatever I am working on! Yours looks like it turned out perfect.

Larisa sa...

Oh, so wonderful colours!! Love these ribbons! Great job)))

HildeM - Lykkelig med liten sa...

Å så stilig!!! De ble kjempefine!

Tusen takk for koselig hilsen! Jeg skal dessverre ikke på scrappetreff i Tromsø! Det hadde vært utrolig morsomt, men det blir litt for langt å reise fra Mo i Rana.

Ha en nydelig uke!

Klem

Bettina sa...

ooo va snyggt, måste prövas, dom ser ju superläckra ut. ha det bra, vi hörs! kram.

Dot sa...

Lækre bånd, hvor købte du de? Er det en shop du kan anbefale?
klem Dorte

Dot sa...

Tak for mega hurtig svar. Ja, jeg synes også det er helt toppers at vi er flere fra norden. Håber på at det er OK at jeg bruger dig og Bettina som support om der er noget på DT bloggen jeg ikke fatter.
Snakkes, klem fra Dorte

Pink lady sa...

Veldig smart og ble kjempefine:-)

Ha en riktig god helg! Klem Laila.

Rebecca Ednie sa...

That ribbon turned out so gorgeous! I'm going to have to try that! “Becca at AmazingPaperGrace.com is Sharing the Comment Wealth and I picked you