"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

onsdag 27. april 2011

3 til - påskeegg! :)


Og her kommer tre til, av påskeeggene jeg fikk laget i starten av påsken! To av disse har vintage motiver, det i midten har fått massevis av hvite roser som pynt - som dere ser! :)

Målene på eggene, hvis noen skulle lure på det: det største: ca. 15 cm i lengde og 10 cm i høyde. De to mindre: ca. 12 cm lengde og 9 cm høyde. 

Her er det hvitmalte, største egget. Jeg har brukt mange fine blonder som dekor og i tillegg til de fine rosene og roseknoppene i ulike størrelser, er her søte charms.

Det bugner av roser her, ja! 
("Hvite roser fra Athen", tralalaaaa - og syngende husmødre, thihi!)

Egget bak. Det er første gang jeg bruker av denne litt spesielle blonden med paljett-dekor. Egget er herved ikledt skjørt, hehe! Humor. ;)

Egget foran.

Rosene og egget ellers er sprayet med glimmermist, i fargen Pearl. Resultatet vises nok best på rosene, men også selve egget har fått en fin glans av glimmermisten. :)

Her kommer egg nummer 2:

Det første bildet er tatt med blitz, de påfølgende uten:

Dette egget ble også hvitmalt før det ble dekorert. Det går raskere å lage malte egg som dette. På de eggene jeg bruker antikke boksider, tar det litt lenger tid å lime fast alle papirbitene. Men det er jo en sånn koselig "jobb", når man koser seg i påskeferien! ;) Jeg har brukt en hvit hobbymaling. I fjor brukte jeg Gesso på de hvite eggene jeg lagde da, men vanlig hobbymaling so er billigere funker like godt. :) Vintage bilde fra Ladybug and Friends.

Blonder fra Prima.

Alle charms på påskeeggene mine er kjøpt hos kuttut.com.


Her er egg nummer 3:

Vintage bilde fra Ladybug and Friends klippeark også her.



Antikke boksider. Legg merke til ett av ordene midt på egget her: "kjærlighet". :)

Måtte bare ha med en søt rose-charm her, i tillegg til pairrosene!

Jeg slenger like godt alle disse tre dekorerte påskeeggene med i That's Just So Cute sin påskeutfordring.
Og så sier jeg god natt - dette er siste innlegg fra meg med påskeegg - for i dag! ;) Thihi!..

Tror jammen jeg hadde en noe eggende påskeferie i år! Haha!.. Mer humor! ;))

Ha ei fortsatt god uke! :)
Klemmer fra meg

Tudeluuuuu!....

5 kommentarer:

Cathrin sa...

Nyyyydelige egg du har laget, klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg likte best...de var alle kjempeflotte på hver sin måte. Så mange fine detaljer, blomster og blonder. :o)

bojose sa...

Så nydelige påskeegg du har lagd.
klem :)

Pink Lady68 sa...

Helt nydelig påske egg!! Skal si du var produktiv før påske:-) Rakk bare å lage to påskekort i år jeg:-)
Ha en fin dag! Klem Laila.

Dunja sa...

Hi Hege,

i love your vintage work! It's so stunning!

Love Dunja x

pia iris sa...

wow for noen nydelige egg du har lagd. skikkelig forseggjorte og flotte.

stilig med de bildene på.
takk for ditt bidrag. klem pia