"Think you can't change the world? Too late, you already have. It was changed for the better the minute you were born. There are more people than you can imagine who will never be the same because they came in contact with you, if only for a fleeting moment."
~ Gail Purcell Elliott ~

mandag 4. april 2011

Bidrag til Trykkpressa for April 2011, tema fugl(er). Bok-eske med vennskapstema.

Her er den siste kreasjonen jeg har å vise fram, fra det jeg laget på scrappetreffet forrige helg.
En bok-eske, med vennskapstema. Denne brukte jeg mye tid på, da den er hele 8 cm dyp. Det ble mye bretting, til "boksidene"! Målene ellers er 15 x 14,5 cm. Jeg har brukt skjønne mønsterark fra Pion Design, perleswirl og roser fra Prima, Magnolia die til blomsterbladene, blonde fra Kort og Godt og stempler fra Stempelglede. Selve basisen er en pappeske, så her snakker vi om gjenbruk!

Forsiden av esken. Synes disse rosene er så nydelige! Doo Hickey dies'en med roseblader var det ikke så dumt å få brukt her! Jeg tror fuglecharms'en er fra Kuttut.com. Tekststempelet er stemplet opp to ganger, sirkelen i midten er klippet ut av det ene trykket og montert med 3D puter oppå det andre. Deretter er det hele satt på nye 3D puter og montert slik du ser. 

Esken stående. Venner ER livets virkelige skatter! :))
Takk så mye, Ragnhild, for lånet, av denne Spellbinders diesen!! Den står på ønskelista mi nå!!! Likte den så veldig godt.

Innsiden har en liten lomme med tag for å skrive personlig hilsen på. Magnetlås for lukking. Magneten på venstre side er skjult under papiret. Jeg kunne ikke gjøre det samme med magneten til høyre, da kraften i magnetene ikke virket like godt om begge var skjult, p.g.a. at bretten i boksidene øverst nok ble for tykk til at så kunne skje. 

Slik ser tag'en ut, ganske enkel og laget i kraft kartong for å matche esken ellers.

Nærbilde av pynten på forsiden. 

Og slik ser baksiden ut. Har brukt rester av kraftkartongen jeg brukte da jeg klippet ut sommerfuglkortet (vist tidligere i bloggen, i forrige uke). Derav den "spesielle" formen. Mitt personlige stempel er montert oppå et trykk av "Min venn" tekststempelet fra Stempelglede. Sirkelen passer perfekt inn.

♥♥♥ 

Ønsker alle som titter innom en riktig god dag og ei flott uke!
Takk for alle kommentarer - det varmer!

Have a nice day and a wonderful week out there! 
Thank you so much for comments - they warm my heart!
(Sorry about the lack of translation into English on this post. I just haven't got time right now!..)

♥♥♥ 

19 kommentarer:

mellem sa...

Den er enda mer utrulig i virkeligheten enn det som kommer frem av bildene. Helt lekker :-)

bojose sa...

Så lekker bokeske du har lagd her :) Nydelige kort nedover i bloggen her siden sist også :)
klem :)

moi sa...

WOW, great, love it!

Margrethe sa...

Denne er helt nydelig:) Har sett den live.
Ha en fin mandag og ei fin uke:)
Klæm Margrethe

Chelsea sa...

Wow, what a wonderful project Hege! Love it all.
Love,
Chelsea

Eseniya sa...

Вот это да!!! Великолепная работа!!! ))

Heidi sa...

Utrolig nydelig bokeske!
Det ligger mye jobb bak denne, det er lett å se. Forsøkte meg for en stund siden selv på en bokeske, men det ble med forsøket den gangen.... Prøver vel igjen en annen gang, ble inspirert til å prøve igjen nå!
Klem, Heidi

Margreet sa...

I could not read your story about your project, so I only looked...and this is a reak treat for the eyes....awesome!
xxx Margreet

Skärviknina sa...

Vilket konstverk! Tack för att du besökte min blogg och skrev en så fin kommentar. Det värmde! Bästa hälsningar SkärvikNina

Dot sa...

Fantastisk kreation Hege, og rigtig flotte mønsterpapir.
Ha en fin uge.
klem Dorte

Helle sa...

Hei Hege
Så flott den bok-eska di blei!
Synd jeg ikke rakk å se gjennom alles kreasjoner på treffet,men denne beundra vi!
Ha ei flott uke og håper fysioterapien hjelper deg!
Klem

Elin sa...

Underbar boklåda du gjort!

Kelly sa...

Hege, this is gorgeous would love a share of the tutorial!! Hugs Kelly

Hilde sa...

Nydelig bokseske!!
Ha en fin uke!

Helle sa...

Juhu,Hege..
Tanker til deg i bloggen min!

Klem

Cor* sa...

HOLY WOW this is fantastic. A truly remarkable creation! Very vintage & soft! Another OMG for me....girl you are making my mouth drop constantly!

Hanne sa...

Ååå, denne var virkelig vakker, Hege! Disse arkene er jo så flotte, jammen ble det en vakker "bok" :)

Ønsker deg ei strålende fin helg!
Klem klem :)

Tracey Brossart sa...

Wow Hege, this is truly beautiful! Your distressing is amazing! Love it! :D

Big Hugz,
xx Tracey xx

-Aina- sa...

Gosj, denne var utrolig lekker, og så stor da.
Hva ark bruker du til boksidene?Jeg finner ikke noe papir jeg blir fornøyd med.Enten er det for stivft eller så sprekker det, kan ikke akkurat bruke kopipapir heller...

Denne var bare lekker allsa♥